2016. február 24., szerda

Két ingyenes képzés a diszlexiás nyelvtanulókról


Itt a lehetőség, hogy több legyen a diszlexiához értő nyelvtanár.
Az éveken át tartó információ hiány után, jelenleg két, ingyenes diszlexiáról szóló kurzus is van, amit  elvégezhetnek az érdeklődő nyelvtanárok. A képzéseket még vonzóbbá teszi, hogy bizonyítványt is lehet szerezni az elvégzésükről. 

A kurzusok, a lodzi egyetem által szervezett DysTEFL 2 és a lancesteri egyetem Dyslexia and Foreign Language Teaching programja. A két képzés mutat bizonyos hasonlóságokat hiszen mindkettő előzményei között szerepel a 2011-2013 között működő DysTEFL projekt (ebben én is részt vettem, a 7. Szótanulás és nyelvtan és a 8. Írásbeli önkifejezés és olvasás fejezeteken dolgoztam).
A hasonlóságok ellenére, jelentős különbségek is vannak közöttük, most ezeket tekintem át.

Dystefl 2 a lodzi egyetem kurzusa 
Kinek szól? 
angoltanároknak
Interaktivitás 
A képzés nem interaktív, lényegében ez egy önálló tanulásra használható tananyag (self-study material), amelyhez fejezetenként tartozik egy teszt,  és a kurzus végén egy nagyobb teszt.
Időbeosztás
A lodzi képzés már most is elkezdhető, és még két évig biztos elérhető lesz. 12 hétnyi tananyagból áll.
Az ember önmagának osztja be milyen gyorsan halad-lehet, hogy egy hét alatt 3 fejeztet is elvégez, míg egy másik héten egyet sem. 
Ingyenesség
Ennél a képzésnél a nemcsak a részvétel az ingyenes, hanem a kurzus elvégzéséről és a kurzuson elért eredményről szóló bizonyítvány is. 
Elérhetőség: http://dystefl2.uni.lodz.pl/?page_id=1053
(A regisztrációhoz rá kell kattintani az elvégezni kivánt fejezetre)

Dyslexia and Foreign Language Teaching, a lancesteri egyetem kurzusa
Kinek szól? 
Bármilyen nyelvtanárnak, aki legalább középfokú (B2) szinten tud angolul, de más érdeklődők is jelentkezhetnek, akik legalább középszinten tudnak angolul (pl. szülők).
Interaktivitás 
A lancesteri képzés egy interaktív, közösségi élmény (a kurzus fontos része, hogy a résztvevők megbeszélik egymással a tanultakat). Ez egy úgy nevezett Massive Online Open Course (részletesen lásd itt), nincs létszámkorlátja. Az április 18-án induló képzés, bemutatkozó oldalán, már most 970 tanár  bemutatkozása olvasható el. (Én is köztük vagyok:), úgy gondolom nagyon inspiráló lesz a diszlexiás nyelvtanulók tanításának kérdéseit, a világ különböző tájáról származó tanárokkal megvitatni). Érdekességként, tavaly is indult ez a kurzus, akkor 9 ezren végezték el.
Időbeosztás
Ez a képzés április 19-én indul (de már most lehet jelentkezni), 4 hétig tart. Előreláthatólag heti 4 óra elfoglaltasággal jár (viszont abból a szempontból rugalmas, hogy azt a négy órát akkor szánod rá az adott héten, amikor ráérsz).
Ingyenesség
A kurzus maga ingyenes. Ha szeretnél bizonyítványt a kurzuson való részvételről, annak az ára 34 font és postaköltség. 
Elérhetőség: https://www.futurelearn.com/courses/dyslexia

Összegzésképpen, én mindkét kurzust jó szívvel ajánlom. Kérlek terjesszétek a róluk szóló információt (akár emailen, akár Facebookon, Twitteren). Tényleg nagy lehetőség ez ahhoz, hogy minél többen tudjunk szakszerűen segíteni a diszlexiás nyelvtanulóknak.
Ha röviden szeretnél olvasni a diszlexiásokkal alkalmazható módszerekről ezt a bejegyzést ajánlom, itt pedig néhány, diszlexiás nyelvtanulókkal kapcsolatos tévhit cáfolatát olvashatod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése